Hogyan turizz jól?

 Ebben a blogposztban összeszedem nektek néhány pontban, hogy hogyan érdemes szerintem jól turizni. Saját tapasztalatokat fogok megosztani, amik nekem nagyon beváltak, konkrétan olyannyira, hogy a ruhatáram 90%-a turis.

A kezdés nekem sem volt könnyű, mert teljesen máshogy kell hozzáállni egy turis vásárláshoz, mint egy plázás shoppinghoz. 

1. Gondolkozz szettekben

Én nagyon fiatal korom óta turizok és az évek alatt annyira átálltam erre, hogy a fast-fashion boltok választéka már egyáltalán nem is tetszik. Az egyik legfontosabb szemléletmód, amire vásárlás közben figyelek, hogy a kiszemelt ruhadarabokat el tudom-e képzelni szettekben. Ez egyébként nem csak turizásnál jó tipp, viszont a plázákban általában elénk van rakva egy egy csomó felöltöztetett próbababa, plusz a ruhák is stílusonként vannak szekciókra osztva (pl.: H&M basics, sportruházat, divided). Nekem már annyira át van állva erre a gondolkozásra az agyam, hogy egyből tudom, hogy mit mivel párosítanék, mennyire illik bele a stílusomba, viszont sokszor én sem érzem magamban a kreatív energiákat. Ilyenkor csak ránézek a Pinterestre és egyből jobban tudok válogtani.





forrás: https://shoplook.io/outfit-preview/3691147
forrás: https://www.wattpad.com/story/288092405?utm_source=android&utm_medium=pinterest&utm_content=share_inline_media&wp_page=media_slideshow_button&wp_uname=AymarLlocllahuerta&wp_originator=0G8/U8u4uLzqfrnjDwDh2mDKV3rNklIgIw2PIB9tUk%2BHzaQhmxriLkRdPo%2Bg/ZliFk27rmMcUSYahJfAHcF7vN2PSEvlWbL8sVn8qSPV%2BoM%2Bcimo17En/qO0IxV2qDWi


2. Pinterest mood boardok

Szerintem ez egy tökéletes kezdés lehet, ha még nem vagy gyakorlott a turizásban és mindig jó mankóként fog szolgálni a későbbiekben is. Nekem egy táblám van az alkalmazáson belül, ahova a stílus inspirációkat gyűjtöm, de ezt akár ruhadaradokra, kiegészítőkre stb. is le lehet bontani. Gyakorlatbanez úgy néz ki, hogy ha lementek több képet, amin mondjuk Y2K glitteres crop topok vannak, akkor turizás közben kifejezetten ilyeneket fogok keresni.

forrás: https://hu.pinterest.com/pin/428545720805954657/

forrás: https://hu.pinterest.com/pin/428545720805973547/

3. Nyitottság

Ez nagyon alap dolognak hangzik, de ez az egyik legfontosabb tapasztalataim alapján. Én kifejezetten nem szeretem egy adott aestheticbe kategorizálni a stílusomat és szerintem ez a kulcsa annak, hogy változatosan és mégis egyedien tudj öltözködni. Ez a vásárlásnál úgy válik a hasznomra, hogy nem ragaszkodok a konkrét elképzeléseimhez, hanem bármi, ami kicsit is megtetszik felpróbálom, és csak ezután válogatom ki a megvásárolandó darabokat.

4. Átalakítás

Ez a pont kicsit több energiát igényel, mint a többi, viszont így tényleg teljesen személyre szabott darabokat viselhetsz majd. Érdemes azokat a darabokat is felpróbálni és, ha nagyon tetszik megvenni, amik nem tökéletesen úgy állnak, ahogy azt szeretnéd. Engem személy szerint nagyon kikapcsol a varrás és a ruhák átalakítása, de varróhoz elvinni is egészen költséghatékony (főleg azért, mert sokkal olcsóbbak  ruhák, mint a fast fashion üzletekben). Ha pedig nem méretbeli problémák miatt kerül átalakításra egy darab, akkor szerintem még izgalmasabb az egész, mert basic ruhákat alakíthatsz át egyedivé, ami sosem fog veled szembejönni az utcán.

forrás: https://hu.pinterest.com/pin/428545720805652470/


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések