Szeretnék megválni ruháimtól - de hogyan?


Néha-néha nem árt átfésülni ruhatárunkat, és tartani egy nagyobb szelektálást. 

Én személy szerint tisztában vagyok vele, hogy impulzívan gyűjtögetem a ruhadarabokat, viszont emiatt rengeteg felesleges ruhám is van. Amellett, hogy a gardróbom kapacitása limitált, nagyon is sajnálom a jobbnál jobb állapotban lévő darabokat porfogónak használni. Ezért szoktam legalább félévente -de nem ártana gyakrabban- szortírozni.

Nehéz dolog megválni a szeretett ruháktól, viszont remek lehetőség egy kis zsebpénz összeszedésére, illetve adományozásra is.

Jó oké-oké, tegyük fel, hogy túl vagyunk a legnehezebb lépésen, az "áldozatok" kiválasztásán, de mi a következő lépés? Hol lehetne eladni ezeket a darabokat?

Szerintem a leggyorsabb és legkényelmesebb megoldás az online értékesítés. Ehhez rengeteg felület áll már rendelkezésünkre, így hoztam nektek párat.

Korábbi bejegyzésünkben beszéltünk már online turikról, azonban fontosnak tartjuk ezeknek az eladói oldalát is áttekinteni.

Gardrobcsere

Lehet, hogy egy kép erről: , szöveg, amely így szól: „GC”

A gardróbcsere már 2011 óta lehetőséget nyújt az új vagy megunt darabok értékesítésére, nagyon felhasználóbarát, és jól átlátható felület. Számos kategóriában lehet kincsekre lelni, női-férfi-gyerek cuccok mellett még lakberendezési, illetve kisállat termékeket is lehet találni.

Én személy szerint már rengeteg ruhámat adtam el itt, persze voltak nehezebben kelendő tételeim, azonban a feltöltött ruhák többsége nagyon gyorsan elkelt.

A felhasználók tudják egymást értékelni mind eladói, mind vevői oldalról, így ha kételkedsz a másik fél hitelességében, ez mindenképp irányadó tud lenni.

Facebook Marketplace

Facebookja szerintem a legtöbbünknek van, ehhez is mindenki nagyon könnyedén hozzáférhet. Itt már az eladásra szánt tételek skálája jóval szélesebb, gépjárművek és lakásokon át tényleg minden megtalálható. 

Az új apróhirdetés gombra kattintva tudjuk feltölteni a befotózott termékeket, és megadni a szükséges információkat. Ezután egy erre külön kialakított chatben tudnák elérni az érdeklődők. 

Tapasztalataim alapján itt még gyorsabban elérnek vásárlók, így ha hamar szeretnél megválni ruháidtól, ezt az opciót mindenképp ajánlom kipróbálni.

Tematikus Facebook csoportok

A Facebookon maradva, további lehetőségek várnak ruháink eladására. Szinte minden stílusnak, márkának, tematikának megfelelő csoportot lehet találni, amik pont adok-veszek célból jöttek létre.

Referenciaképpen íme néhány csoport, aminek én is tagja vagyok: 

Zara, h&m, Mango ... Outlet 🤍
Stradivarius adok-veszek! 🛍

Ezek a csoportok hatalmas létszámmal rendelkeznek, ezért nagyon gyorsan el is szokták kapkodni az eladásra kínált darabokat.

Télécharger Vinted - Shopping - Les Numériques

Szintén egy ilyen célra létrejött felület, amely annyiban biztosan kényelmesebb a gardrobcserénél, hogy már letölthető mobilapplikációja is van. Az eladás folyamatát egészen a tétel átvételéig végigkíséri, így teremtve egy biztonságosabb, "átverésektől mentes" felületet. 

Én személy szerint mindig nagyon izgulok, ha személyes átvétellel adok el terméket, mert sosem lehet tudni, hogy ki lapul a profilkép mögött. Ezek az applikációk a postázási lehetőséget támogatják, így a terméket csak feladni kell, mely az eladó számára teljes mértékben díjmentes.

Insta turi

Rengeteg Instaprofilt találhatunk, ahova magánszemélyek töltik fel eladni kívánt termékeiket. Személyes tapasztalataim és véleményem alapján én ezt a megoldást azoknak ajánlom, akik szeretnének többet foglalkozni a témával, egyfajta bizniszként tekintenek a profilra.

Mivel a korábbi lehetőségek mind kifejezetten használt dolgok eladására szolgálnak, így az biztos, hogy könnyen el lehet érni a célközönséget. Az Insta azonban egy sokkal színesebb platform, és jóval nehezebb is kitűnni. Ha tudatosan és konzisztensen építgetjük az oldalt mint kvázi egy brandet, akkor az algoritmus segítségével biztosan el lehet jutni a célközönséghez. Ehhez mindenképp több kitartás és energia kell, azonban itt egyedül csak a kreativitásod szabhat határt. 🦋



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések