Minden ruha több esélyt érdemel, azaz néhány turis darab kalandos storyja


A  second-hand vásárlás és túrkálókba járás nagy csodája, hogy folytathatjuk az ott található ruhák befejezetlen történetét. Minden ruhadarabnak megvan a saját story-ja, é és mi vagyunk ezeknek a írói

Az általunk megvásárolt pulóvert valaki hordta már, emlékek kötődnek ahhoz a darabhoz és a mi felelősségünk az, hogy ezeket az emlékeket tovább vigyük és újakat alkothassunk. Nem tudunk róla, hogy azt a nadrágot előttünk ki viselhette: lehet személyiségünktől egy teljesen különböző ember volt korábban a gazdája, lehet a világ másik felén él, minden bizonnyal még sohasem találkoztunk, viszont a second hand boltokban megtalálható ruhadarabok összekötik a korábbi és az új viselőket. 

Van abban valami szívmelengető, hogy egy olyan darab, ami másnak már nem kellett és a ruha használatában nem találta meg a szépséget és fontosságot, másnak az új kedvencévé válhat. Minden túrkálóból vásárolt ruha ugyanolyan szeretet érdemel, mint a nagyobb ruhaláncoktól vásárolt darabok, sőt valószínűleg kevesebb van belőle, mint egy fast-fashion boltban megszerzett ruhadarabból, így még különlegesebbé válik. 

Én magam is sokat járkálok turkálóba és rengeteg élményt az életemben olyan ruhában szereztem, amiket valamilyen turiban találtam. Ezek közül szeretnék pár történetet elmesélni és néhány ruharabot bemutatni, mivel úgy gondolom, hogyha ezeket a szetteket nem én veszem meg teljesen más lenne mára a történetük.



 

1, Mindent is túlélő kék pulcsi

Nyáron a Bánkitó fesztiválra mindössze egy hátizsákkal mentem és sokat gondolkoztam azon, hogy valahogy belenyomjak -e még a táskámba egy pulóvert, hiszen július közepe van, úgyse lesz hideg. Hatalmas szerencsémre indulás előtt egy perccel magamhoz kaptam a képen is látható kék pulcsit, amiről még akkor nem is tudtam, hogy mekkora része lesz a nyaramnak. A fesztivál első estéjén realizátam, hogy mégis milyen jó döntést hoztam, mivel az erdő közepén rendesen le tud hűlni az idő, így a többi napon is cipeltem magammal. Barátaimmal a mulattság utolsó napján sétáltunk le egy eléggé sáros és poros erdei úton a fesztivál területére, amikor is én véletlen megcsúsztam és hallottam egy nagy reccsenést. Napokkal később kiderült, hogy a bal bokám az esés közben eltörött, így lőttek a nyaramnak, de ne siessünk ennyire előre. Aznap este az a pulóver megjárta velem a Bánkitó fesztivál mentős sátrát, egy mentőautót, a váci sürgősségit és hajnalok hajnalán egy gyógyászati segédeszköz boltot. Mivel nem úgy indultam el bulizni, hogy aznap este, hogy el fogom törni a lábam így mindössze két dolog volt nálam: a merülőben lévő telefonom és a kék pulóverem, amit még két éve vettem az Astorián található Humana Vintage boltban, amiről sose gondoltam volna, hogy különböző sürgősségi várótermekben ekkora hasznát fogom venni. Felépülésem óta megjárta velem a gipszlevételt követő első házibulimat, a BME napokat, a Corvinus Egyetem termeit és megannyi hűs őszi esti találkozókat a barátaimmal. A társaságomban azóta is úgy híresült el ez a pulóver, hogy „a kék pulcsi, amiben Anna szerencsétlenül eltörte a lábát”. 




 

2, Évszakokon átívelő mellény

Szeptember végén úgy döntöttem, hogy meglátogatom egyik barátnőmet Londonban egy hosszúhétvégére, mielőtt nem tudok kilátni az egyetemi feladatokból. Előre megnéztem az időjárást és azt láttam, hogy olyan 18-20 fok lesz, napra, esőre és szélre is lehet számítani. Tisztában voltam a ténnyel, hogy az angol időjárás azt jelenti, hogy tíz perc alatt három évszakot is át lehet élni és rájöttem, hogy nekem ehhez nincs megfelelő átmeneti kabátom. A fejemben elképzeltem, hogy ehhez az időjáráshoz tökéletes lesz egy mellény, amit majd itthon is fogok tudni hordani, amíg ilyen enyhén hűvös az idő. Végignéztem az összes fast fashion bolt honlapját, de sehol se találtam olyat, ami nekem tetszene, de másnap indult a gépem, így gyorsan kellet valamit szereznem. Így csütörtök délután útra keltem és elmentem turizni, hátha találok valamit, amit magammal tudok vinni Londoba és milyen szerencsével is jártam. A Corvinon található Humana Vintage-ben megtaláltam egy vadonatújnak tűnő kifordítható fekete-fehér mellényt. Másnap repülőre is szálltam és a londoni szeszélyes időjárás ellenére egyszer sem fáztam. Csodás négy napot töltöttem a fővárosban, körbejártunk minden nevezetességet, rengeteg új embert ismertem meg és találkoztam nagybátyámmal és unokahúgommal, akik kint élnek Angliában és már közel egy fél éve nem láttam őket. Az új szerzeményemnek köszönhetően lett egy szuper átmeneti kabátom, amelyben csodás élményekkel gazdagodtam.



 

3, A nagybetűs nyári ruha

Az érettségit követő nyarat egészen máshogy képzeltem, mint amilyen valójában is volt. 2020. március elején a Cseriti nevű turiban megtaláltam egy csodálatos lila ruhát, ami tökéletes a kánikulában. A fejemben már elgondoltam, hogy milyen jó lesz majd ezt felvenni nyaralás alatt, aztán napokkal később bejelentették a lezárásokat és egészen más lett a nyár, mint amire számítottam. Abban az évben nem volt lehetőségem felvenni az említett lila ruhát, viszont 2021-ben elkísért engem egy azóta is emlegetett nyaralásra. Befejeztem az első évemet az egyetemen és úgy éreztem, hogy kialakult egy szoros baráti köröm, akikkel kitaláltuk július elején elmennénk nyaralni közösen. Egy délelőtt alatt összeraktuk a tervet, lefoglaltuk a repülőjegyeket Athénba és két hét múlva indultunk is. Az előjelzések szerint olyan 40 fok körül járt az időjárás, így tudtam, hogy nagyon lengén kell pakolni, amikor eszembe jutott a lila ruhám, amire már egy éve vártam, hogy fel tudjam venni. Az öt nap alatt, amit Görögországban töltöttünk szinte mindennap csak azt tudtam viselni, mivel olyan meleg volt, de mai napig csak jó élmények fűznek hozzá. Ez volt az első olyan utazásom, amit magamtól szerveztem szüleim nélkül, itt bizonyosodtam meg abban, hogy megtaláltam a társaságom. Olyan emberekkel nyaraltam, akik sokáig ott lesznek velem és rengeteg kalandban volt együtt részünk. 

 

Ezekkel a történetekkel csak arra szerettük volna felhívni a figyelmet, hogy egy ruha életének nincs vége azután, hogy valaki úgy dönt, hogy nem szeretné hordani őket többé. A legnagyobb csodákat a turikban lehet találni, ezek nélkül a ruhák nélkül nem is lennék én és ezek az élmények lehet máshogy történtek volna.

 

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések